כיבוס וחיטוי בגדים בזמן קורונה – כך תעשו את זה נכון

כיבוס וחיטוי בגדים בזמן קורונה אומנם מטרתו להשמיד לחלוטין את הנגיף ולהגדיל את הסיכויים להקטנת הפצתו. בעקבות מחקרים רבים שפורסמו לאחרונה, אנו יודעים כי הנגיף יכול לשרוד על סוגי משטחים שונים ממספר שעות בודדות ואפילו עד לכמה ימים.

אך מה עם הבגדים שלנו? על אילו דברים מומלץ להקפיד בעת הכביסה? ומדוע נדרש חיטוי בכדי שנוכל ללבוש את הבגדים שוב בראש שקט.

האם נגיף הקורונה נשאר על הבגדים שלנו?

התשובה לשאלה זו מורכבת מנשוא ועדיין לא ברור כמה זמן במדויק הנגיף יכול לשרד על הבגדים, לפיכך עלינו לעשות כל שביכולתנו על מנת לדאוג ולוודא כי הכביסה שלנו תצא נקייה ומוכנה ללבוש ושימוש חוזר.

מהי הטמפרטורה המומלצת?

טרם הכנסת הכביסה למכונה ועל מנת לשמור על טיב הבגד, יש לפעול בהתאם להוראות הכביסה אשר מפורטות בפתקית של פריט הלבוש. עם הכנסת הכביסה, מומלץ להשתמש בתוכנית הכביסה המכילה את המים החמים ביותר שמתאימים לפריט הלבוש, טמפרטורות גבוהות למעלה
מ:60-70 מעלות צלזיוס מקטינות את הסיכוי שהנגיף ישרוד על הבגד ויעבור לאחר. בנוסף לכך, לאחר סיום פעולתה של מכונת הכביסה מומלץ על ייבוש הבגדים במייבש למינימום 40 דקות לפחות, בהתאם להוראות הבגד.

כיצד ניתן להסיר כתמים?

אמרו לכם בעבר שהכתם לא ירד מהבגד? או שעדיף לכם לזרוק אותו לפח? חשבו על זה שוב. במכבסת אופרת סבון מבצעים גם את הסרת הכתמים הקשים ביותר. כיום, בזכות טכנולוגית הניקיון המתקדמת ניתן להסיר את מרביתם של הכתמים מכל בגד ללא תלות בגודלו או בחומרתו.

מספר טכניקות פשוטות להסרת כתמים – עזרה ראשונה:

  • יין אדום – נשפך לכם יין אדום על הבגד? שפכו יין לבן ישירות על הכתם, המתינו מספר שעות והכניסו למכונה לכביסה רגילה.
  • קצף גילוח – בעזרתו ניתן להסיר כתמי רוטב עגבניות. שפכו על אזור הכתם, שפשפו ברכות והמתינו מספר דקות עד שהקצף יתייבש. לאחר מכן, הכניסו לכביסה רגילה.
  • לחם – ניתן לגלגל את חלקו הפנימי של הלחם ולספוג במיידי כתם טרי.
  • שמן – מרחו מעט סבון כלים על אזור הכתם, או שפכו מעט מלח והמתינו יום שלם עד שייספג בבגד ולהכניס לכביסה.
  • מסטיק – עטפו את הבגד בניילון נצמד והכניסו אותו למקפיא למספר שעות, הוציאו את הבגד, המסטיק ישבר ופשוט ייפול.
  • שוקולד – לפני הכביסה יש לרסס את הבגד עם מסיר כתמים ייעודי, להמתין מספר שעות ולאחר מכן להכניס לכביסה.
  • ועוד…

האם מומלץ לעשות שימוש בשירותי מכבסה?

עם פרוץ מגפת הקורונה, רבים מהאנשים החלו להיעזר בשירותי מכבסה בין אם בשירות עצמי ובין אם בשירות מלא. הרצון לשמור על רמת היגיינה גבוהה הניע אותנו לחפש פתרונות טובים ובטוחים יותר שיפיגו את החשש. השילוב בין הטמפרטורה הגבוהה במכונות הכביסה, המים החמים וחומרי הניקוי מוודאים כי לא שאריות הנגיף אשר עלולות להישאר על פרטי הלבוש שלנו יושמדו.

 רגע לפני שאתם יוצאים,

מי מכם שניסה בעבר להסיר כתם מהבגד, הופתע לגלות כי ניצבת בפניו משימה לא פשוטה ולעיתים גם מאתגרת. אך בניגוד למה שהורגלנו לחשוב, כיום ניתן להסיר כמעט את כל סוגי הכתמים.

בנוגע לחיטוי? הקפידו על הפרדת פריטי הלבוש אותם הנכם לובשים מחוץ לבית לבין אלו שאתם מסתובבים איתם בתוך הבית או עמם אתם הולכים לישון. בנוסף לכך, בייחוד בתקופה זו מומלץ על החלפת הבגדים והנחתם בסל הכביסה ברגע שנכנסתם הביתה. יצא לכם להסתובב במקום הומה אדם? הכניסו את הבגדים למכונת הכביסה או לחלופין היעזרו בשירותי המכבסה הקרובה.

מכבסת אופרת סבון עם למעלה מ20 שנות וותק וניסיון רב, המספקת מגוון רחב של פתרונות כביסה בטכנולוגיה מתקדמת השומרת על איכות הבד. המכבסה ממוקמת בתל אביב במרכז העיר.

יש לציין כי, בעת כיבוס וחיטוי בגדים בזמן קורונה, בייחוד במכבסה בשירות עצמי, יש להקפיד על הנחיות משרד הבריאות וכן על רחיצת ידיים בעת פתיחה וסגירת מכונת הכביסה או המייבש.

במידה והכביסה הנה של אדם הנמצא בבידוד ו/או הנדבק בנגיף הקורונה יש לעשות שימוש בכפפות חד פעמיות, אחסון בשקית או אריזה נפרדת של הכביסה המלוכלכת ושטיפת ידיים עם סיום פעולת הכביסה.