איך עושים כביסה? המדריך המלא

יצאתם לדרך עצמאית והשאלה הגדולה שמרחפת מעליכם הנה: "איך עושים כביסה בצורה הטובה ביותר?" כאשר הנכם מעוניינים לכבס בצורה הנכונה את הבגדים, מבלי להרוס אותם או חלילה להסב להם נזק.

המדריך המלא מציג את השלבים העיקריים ונועד בדיוק עבורכם – כיצד לכבס נכון, לקבל כביסה ריחנית, והכי חשוב לשמור על איכות הבגדים שלכם.

אז איך עושים כביסה? – שלב אחר שלב

שלב ראשון

"הכר את המכונה שלך" – דגמים רבים של מכונות כביסה נמכרות בשוק, דרך הפעלת המכונה שונה מאחת לשנייה וכן גם תוכניות הכביסה האופציונאליות, מומלץ לקרוא תחילה את מדריך ההפעלה אשר צורף למכונת הכביסה שלכם ולהכיר את משמעויות הלחצנים והכפתורים השונים, הקפידו עליהן ואל תעגלו פינות.

שלב שני

הפרדת סוגי הבגדים – המיון הראשוני הנו החשוב ביותר, רובן של "טעויות" הכביסה טמונות במיון לא נכון של הבגדים. על כן, יש להפריד את הבגדים הנמצאים בסל הכביסה לשלוש קטגוריות עיקריות: בגדים כהים, בגדים בהירים ובגדים צבעוניים.

הפרדה נוספת – לאחר שהפרדתם בין צבעי הבגדים, חשוב לבצע הפרדה נוספת בין בדים עדינים לבדים קשים כמו למשל בין פרטי הלבשה תחתונה הזקוקים לכביסה בטמפרטורות גבוהות לבין ג'ינסים או חולצות מכופתרות הזקוקים לטמפרטורות נמוכות יותר. לא בטוחים? ניתן לקרוא את התווית הלבנה התפורה לבגד, המפרטת את הוראות הכביסה המותאמות לסוג הבד.

שלב שלישי

לרוקן את הכיסים – כסף קטן או פריטים אחרים שאינם קשורים לבגד עלולים לעוף בתוך תוף מכונת הכביסה ולהסב לו נזק. לא בטוחים שהוצאתם הכול? ניתן להפוך את הג'ינס או המכנס ולנער אותו קלות.

להפוך את הבגדים – חולצות מודפסות, רקומות או ג'ינסים. בנוסף, מומלץ ליישר את שרוולי החולצות המכופתרות על מנת שפעולת הכביסה תתבצע במלואה ולא יישארו חלקים יבשים.

שלב רביעי

הכנסת הבגדים – כעת הכניסו את הבגדים למכונת הכביסה, הקפידו לא לדחוס את הבגדים ולהשאיר רווח (עד 85% תפוסה), על מנת שחומרי הניקוי יגיעו לכל הבגדים באותה המידה. דחיסה של הבגדים ימנעו מחומרי הכביסה לנקות את הלכלוך ולהעניק לכביסה שלכם את הניקוי הרצוי.

שלב חמישי

לאיזו טמפרטורה לכוון את המכונה? כביסה כהה או צבעונית ניתן לכבס בטמפרטורה של עד כ-30 מעלות, כביסה בהירה תכובס בטמפרטורה גבוהה יותר עד לכ-50 מעלות, ג'ינסים ומצעים ניתן לכבס עד ל-60 מעלות, כביסה לבנה אפשר לכבס עד טמפרטורה של 90 מעלות (זכרו לקרוא את התווית התפורה לבגד ולפעול בהתאם להוראות).

לאיזו מהירות לכוון את הסחיטה? אחת ההמלצות החשובות ביותר הנה כיוון הסל"ד של המכונה, הכוונה לכמות הסיבובים לדקה שהמכונה תבצע. גם כאן, מומלץ לפעול בהתאם להוראות המכונה, סחיטה במהירות גבוהה מעבר לנדרש עלולה לפגוע בסיבי הבגד.

שלב שישי

באילו חומרי ניקוי מומלץ להשתמש? התשובה הפשוטה טמונה בריח שאתם אוהבים וכזה שהכי יתאים לכם, בכל זמן נתון תוכלו לשנות ולהחליף את הריח המועדף.

שלב שביעי

סיום פעולת מכונת הכביסה ותליית הבגדים – המכונה סיימה את עבודה והגיע הזמן לתלות את הכביסה על החבל. הוציאו אותה ותלו אותה ללא דיחוי. טיפ קטן: בזמן תליית הכביסה על מתלה הכביסה או החבל, מתחו מעט את הבגד. לאחר הייבוש, הבגד יצא במראה "מגוהץ".

חשוב להדגיש, לעיתים אנו ממהרים, מפעילים את המכונה ויוצאים לסידורים. על מנות למנוע ריח רע של כביסה שהמתינה זמן מה במכונה, הקפידו לתזמן את פעולת המכונה לזמנים שתגיעו הביתה ותוכלו להתפנות למלאכה (במכונות כביסה חדשות, ניתן להפעיל טיימר ולתזמן את פעולת המכונה קרוב לזמן בו אתם מעריכים כי תשובו הביתה).

לא כל בגד מיועד לכיבוס במכונה רגילה – ישנם פריטים שלא ניתן לכבס גם ביד. קראו שוב את התווית ובמידת הצורך תוכלו להיעזר בשירותי כביסה בה מבצעים ניקוי יבש כמו למשל: חליפות, ז'קטים עם בטנה, בגדי עור, שמלות כלה, צעיפים, כריות, צמר עדין ועוד.

לסיכום

אם זאת הפעם הראשונה שלכם, אל דאגה ככל שתפעלו בהתאם להוראות השימוש ותבצעו כביסות על בסיס יומי/שבועי, תוכלו להסיר דאגה מלבכם ולשמור על הבגדים שאתם כל כך אוהבים.

רובן של "טעויות" הכביסה מתחילות ומסתיימות בהפרדה לא נכונה של הבגדים או השארת הכביסה זמן ממושך בתוך המכונה. אם יצא ושכחתם את הכביסה לזמן ארוך יותר? תוכלו לבחור בתוכנית כביסה קצרה יותר ולכבס אותה מחדש.

במכונה מקצועית כמו באופרת סבון מבצעים את כל תהליכי הכביסה השונים: ייבוש, קיפול בישום, גיהוץ, הרתחות הלבנות וכן גם הסרת כתמים קשים מכל סוגי הבדים.

חשוב להדגיש, פריטים רבים אינם יכולים להיכנס למכונת הכביסה, יש לשים לב לתווית הבגד. בנוסף לכל השלבים שפורטו למעלה ידוע כי המים בישראל מרובים באבנית. על כן, אחת לכמה חודשים מומלץ גם לטפל ולנקות את מכונת הכביסה על מנת שהכביסה תמשיך לצאת נקייה וריחנית יותר.

איך עושים כביסה – טיפים ודגשים:

  • הסרת כתמים! כמו ממפת השולחן אחרי הארוחה המשפחתית, או הבגדים של הילדים לאחר יום חורפי או התפלשות בבוץ.
  • פריטים עם רוכסנים כדוגמת מכנס הג'ינס מומלץ לכבס כאשר הרוכסן סגור.
  • הגיע הזמן לכבס את הווילון? השרו אותו מספר שעות במים, ווילונות נוטים לצבור המון אבק.
  • הכביסה התייבשה? אל תורידו אותה לגיגית, קפלו ישירות לארון הבגדים.
    במידה וסוג הבד עלול להוריד את צבעו, הקפידו לכבס אותו בנפרד.
  • יש להפריד בין צבעים כהים ובוהקים כמו למשל: כחול או אדום.
  • יש לבדוק ולוודא את בחירת תוכנית המכונה בכדי להתאים אותה לסוג הבגד.
  • אל תחסכו במרכך או בג'ל כביסה, השילוב ביניהם הנו השילוב המנצח.

קישורים שימושיים:

כיסוי וחיטוי בגדים בזמן קורונה.
טיפים לכביסה ריחנית.
איך מנקים מכונת כביסה.

איך עושים כביסה ?
מכבסה בתל אביב