אנחנו מוציאים על הבגדים שלנו מאות ואלפי שקלים מדי שנה, וכאשר מגיע הרגע לכבס אותם רובם נשלחים למכונת הכביסה בלי לחשוב פעמיים. אבל ישנם בגדים שמגע עם מים וסבון עלול להזיק להם ואף להרוס אותם, ועבורם הפתרון הוא רק ניקוי יבש. ישנן עשרות מכבסות המציעות ניקוי יבש בתל אביב, אבל כדאי לבדוק טוב אצל מי אתם משאירים את הבגדים היקרים שלכם.
כדי להבין איך אפשר לסמוך על שירותי ניקוי יבש, צריך קודם כל להבין מה זה בכלל. אז ניקוי יבש הוא שיטת ניקוי שלא משתמשת במים ובסבון אלא במכונה מיוחדת אשר מנקה את הבגדים לעומק על ידי שימוש בחומרים כימיים בלבד. מקום שמציע שירותי ניקוי יבש צריך לכלול את מכונת הניקוי היבש ואנשי צוות אשר יודעים כיצד להפעיל אותה ולהשתמש בה.

איך בוחרים ניקוי יבש בתל אביב?

שירותי ניקוי יבש בתל אביב ניתן למצוא כמעט בכל מכבסה המספקת שירותי כביסה מלאים. ניתן לשלוח לניקוי יבש בגדים, מעילים, וילונות, שמיכות ועוד. כדי לדעת אם אפשר לכבס בצורה רגילה או בניקוי יבש רצוי להסתכל על התווית, אם כי אנשים רבים פשוט ישלחו לניקוי יבש כל בגד יקר וחשוב שהם חוששים שבכביסה רגילה ייהרס.
אבל השאלה היא איך לסמוך על המכבסה שגם הבגדים שנשלחו לניקוי יבש יחזרו נקיים ושלמים וללא נזק? באופן עקרוני אין שום דרך לקבל ביטחון בנושא השמירה על הבגדים. רוב המכבסות בתל אביב הן בעלות מוניטין חיובי ולא ידועות כמקומות חובבניים, אך טעויות ונזקים עלולים לקרות בכל מקום ולכל אחד.
אז איך בכל זאת תדעו איך לבחור שירותי ניקוי יבש בתל אביב? נסו קודם כל למצוא מכבסה ותיקה שקיימת כבר זמן מה ואפילו לנסות לבדוק עם חברים ומכרים אם פנו אליהם והשתמשו בשירותיהם, והאם היו מרוצים. כדאי גם להציץ במכבסה עצמה, לשאול על שירותי הניקוי היבש שלהם ולהציץ כמה בגדים תלויים שם על קולב מחכים לאיסוף – האם יש להם הרבה לקוחות או מעט?
בכל מקרה, אל תתחילו מלשלוח בפעם הראשונה את הבגדים היפים והחשובים לכם ביותר. אין כזה דבר בגד או פריט טקסטיל שלא נורא אם ייהרס, אבל יש כאלה שאולי אם זה יקרה איתם האסון לא יהיה כל כך נורא. נסו קודם כל עם פריט או שניים כאלה, ואחרי שתראו שאתם מרוצים מהניקיון ומהשירות, תוכלו לאמץ את המקום באופן קבוע.