שטיחים הם ממוצרי הטקסטיל בעלי הנטייה הגבוהה ביותר להתלכלך. הם סופגים אבק, אנחנו והאורחים שלנו דורכים עליהם עם ובלי נעליים, מפילים עליהם פירורי מזון ושופכים עליהם משקאות, ואנחנו הרי לא מדברים על משהו שקל להכניס למכונת הכביסה ולסגור את העניין. אז איך אפשר לנקות שטיחים?

ראשית, ברוב המקרים, אתם יכולים לעשות זאת בעצמכם, וזה מתחיל בהקפדה על שאיבת אבק פעם בשבועיים או שלושה לפחות. במקרה של כתם ספציפי או רצון לנקות בצורה קצת יותר מעמיקה, יש לקחת דלי מים ובו לשים כמות קטנה מאוד של חומץ וכפית אבקת כביסה, ולשפשף את השטיח בעדינות עם מברשת רכה.

אם מדובר בשטיח עדין, יקר מאוד או שאתם סתם חוששים להזיק לו, עדיף לפנות לשירותי ניקוי שטיחים מקצועיים. גם האזור בו אתם גרים עשוי להשפיע על הצורך בניקיון מקצועי. בהזמנת ניקוי שטיחים תל אביב היא אחת הערים המובילות, למשל, כי מזג האוויר החם ובעיקר הלח שלה גורם לבלאי מוגבר ולשחיקה מהירה של השטיח. ניקוי באמצעות חברה מקצועית יעזור לשמירה על חיי שטיח ארוכים ובמצב טוב.

איך לבחור ניקוי שטיחים מקצועי?

ראשית, כדאי שתדעו שישנה אפשרות להזמין ניקוי שטיחים מקצועי אליכם הביתה, כל עוד השטיח לא מלוכלך באופן משמעותי ויוצא דופן, וכל עוד לא מדובר בשטיח יוקרתי ועדין שיש להיזהר איתו במיוחד. ניקוי שטיחים אצלכם בבית יהיה זול בהרבה משליחת השטיח לניקוי אצל החברה.

ניקוי מקצועי, בין אם מתבצע אצלכם בבית או במפעלי החברה, נעשה בהתאם לבד ממנו עשוי השטיח, לאופן האריגה ועוד. מטרת החברה היא להחזיר לכם שטיח נקי ורענן בלי להזיק לו. הניקיון נעשה ברוב המקרים על ידי שיטה מסוימת של קירצוף ולאחריה שאיבה של הקצף בעזרת מכונה מיוחדת. אם מדובר בשטיח מאוד צפוף אשר מלא למשל בחול, יתבצע קודם כל ניעור במכונה מיוחדת, וזה מן הסתם יצריך שליחה שלו לניקוי במפעל.

לפני שליחת השטיח כדאי לוודא קודם כל שאתם בוחרים חברה מהימנה ומקצועית. איך? חפשו אינפורמציה באינטרנט, בקרו באתר החברה וחפשו ביקורות גולשים. לאחר מכן כדאי לדבר עם נציגי החברה ולהסביר להם מה אתם צריכים.

התייעצות עם נציגי החברה חשובה גם כדי לחסוך לכם כסף מיותר וגם כדי להבין אם אכן מדובר בחברה שעושה את עבודתה המקצועית או בשרלטנים המחפשים לעשות עליכם רווח. אחרי שתעשו סקר מחירים קטן תוכלו להבין מי מנסה להרוויח על חשבונכם ועם מי, לעומת זאת, כדאי לכם לעבוד.