אז איך מנקים מכונת כביסה ? 

מכונת כביסה מיועדת להחזיק שנים רבות. איך מנקים מכונת כביסה, מוודאים את תחזוקתה השוטפת ואף מאריכים את חייה? המדריך המלא נכתב בדיוק עבורכם.

מכונת הכביסה שפועלת מידי יום, או כמה פעמים ביום, וחוסכת לנו זמן רב, דורשת גם היא תחזוקה וניקוי תקופתיים. הלכלוך והאבנית הנצברים הן בחלקה החיצוני והן בחלקה הפנימי של המכונה עלולים להוביל לפעולה הפוכה והשבתה מוקדמת של המכונה.

מכונת הכביסה שלנו כמו כל מכשיר חשמלי (מדיח כלים, מייבש), נוטה לצבור אבנית, עובש, אבק ולכלוך בתדירות גבוהה יותר משאר המכשירים בבית. הלכלוך שמוסר ויורד מהבגדים, בצירוף של חומרי ניקוי ואבקת/ג'ל כביסה לעיתים רבות נשאר זמן מה במכונת הכביסה ועלול להקשות על הניקוי האידאלי של הבגדים המלוכלכים ואף להעלות מהם ריח לא נעים.

אז איך מנקים מכונת כביסה? כך תבצעו זאת נכון

  1. שמירת ניקיון חיצוני

מכונת הכביסה לעיתים קרובות נוטה לצבור אבק רב, לא רק בחלקה הפנימי אלא גם בסביבתה החיצונית. על כן, יש להקפיד על ניקוי חדר הכביסה וכן ניקוי חיצוני של המכונה עצמה. תוכלו להיעזר במטלית לחה ולנגב את המכונה עצמה, מומלץ לבצע זאת פעם בשבוע לפחות.

  1. מנקים את מגירת הנוזלים (אבקת כביסה, ג'ל הכביסה והמרכך)

פתחתם את מגירת המרכך ואבקת הכביסה וגיליתם שאריות לבנות של אבקה או כתמים שחורים? מומלץ לא לחכות ולנקות אותה במיידי. חשוב לזכור, עם הפעלת המכונה הנוזלים עוברים ישירות לתוף. מצבורים של עובש ושאריות סבון שהצטברו במגירה לא יפסחו מהבגדים שלכם. את המגירה תוכלו לשלוף בקלות ולנקות אותה באמצעות סבון כלים ומים חמים. טיפ קטן, תוכלו להיעזר גם במברשת שיניים ולנקות גם את המקומות הנסתרים והעמוקים ביותר.

  1. ניקוי הפילטר של המכונה

הוצאתם את הכביסה והיא מדיפה ריח לא נעים או לא יצאה נקייה כפי שהנכם רגילים לראות? סיכויים גדולים כי הצטבר לכלוך בפילטר המכונה. כאמור, ניקוי הפילטר הנו אחת הפעולות החשובות אשר מומלץ לבצע אחת לחודש ימים.
אין צורך בהזמנת טכנאי תוכלו לבצע זאת באופן עצמאי לגמרי. לרוב, פיתחו של הפילטר ממוקם בחלקה התחתון של המכונה, בחזית או באחד מצדייה. לאחר שזיהיתם את פתח הפילטר, הוציאו אותו מהמכונה ונקו אותו בעזרת מטלית לחה. ייתכן כי תגלו שהוא סתום בשערות, סיכות, שאריות אבקה ולעיתים גם כסף קטן שנשאר במכנסיים. יש לציין כי, פעולת שחרור הפילטר לעיתים תלווה גם ביציאת מים ממכונת הכביסה.

  1. ניקוי אבנית ממכונת הכביסה

כפי שהנכם יודעים, המים בישראל הזורמים בברזים שלנו עשירים באבנית. האבנית נוטה "לעטוף" ולהצטבר בצנרת, על גוף החימום וכן גם על תוף המכונה. במידה ולא נפעל בזמן וננקה אותה, היא עלולה לסתום את הצנרת, לפגוע בפעילותה התקינה של המכונה ובמקרה הגרוע ביותר אף להשבית אותה וחבל. על מנת להסיר את האבנית מומלץ לשים במגירת הנוזלים (היכן שאנו שופכים את ג'ל הכביסה, האבקה והמרכך), חצי כוס מלח לימון ולהפעיל את מכונת הכביסה בתוכנית רתיחה (לרוב ב-90 מעלות) ללא בגדים או אביזרים נוספים.

פעולה נוספת שתוכלו לבצע הנה התקנת תוסף "מונע אבנית" בין הברז ממנו נכנסים המים למכונה לבין צינור המים של מכונת הכביסה. המתקן פשוט, נוח להתקנה ויסנן מאבנית את המים הנכנסים למכונה.

  1. לכביסה שלי יש ריח לא נעים

בגדים אשר יוצאים ממכונת הכביסה ומדיפים ריח רע ולא נעים, לרוב יעידו על פילטר סתום אך לא בהכרח, גם הצטברות של עובש עלולה לסייע בכך. לפני שנפרט את הטיפול במכונה, יש להקפיד על אוורור התוף באמצעות השארת דלת הכביסה פתוחה עם סיום פעולת המכונה והוצאת הבגדים הנקיים ממנה.

מהו הטיפול הנכון? ראשית, כדי לטפל בעובש תוכלו לנקות באמצעות מטלית לחה את הלכלוך שנצבר בגומי המפריד בין התוף למכונה. שנית, תוכלו להפעיל את המכונה, ריקה וללא בגדים, בתוכנית הרתחה לאחר שמילאתם את מגירת הנוזלים בחצי כוס חומץ. החומץ ינטרל את הריח הלא נעים ויסיר את העובש מחלקה הפנימי של המכונה.

  1. בדיקה צנרת תקופתית

לכל חומר בטבע יש אורך חיים שונה. אחת לכמה שנים, במידה ולא נוצרה דליפה אקראית, מומלץ להחליף את הצנרת המזינה במים את מכונת הכביסה. בנוסף, יש לוודא כי אין סדקים כאלו ואחרים שיוכלו לגרום לנזילה וימנעו את פעולתה התקינה של מכונת הכביסה שלכם.

איך מנקים מכונת כביסה – טיפים ודגשים:

  • בשביל למנוע לחץ מים, מה שעשוי לגרום לדליפה בבית, מומלץ על סגירת ברז המים (במידת האפשר) בכל פעם עם סיום פעולת מכונת הכביסה.
  • בכדי לשמור על תקינותה של מכונת הכביסה וכן למנוע תנודות כתוצאה מפעילותה השוטפת, יש לוודא כי המכונה מותקנת/מונחת על הרצפה במצב מאוזן ויציב.
  • לניקוי מכונת הכביסה מומלץ שלא להשתמש בטבליות או חומרי ניקוי של מדיח הכלים, הם עלולים להיצמד לדפנות מכונת הכביסה ולהותיר שאריות של חומרים אשר עלולים לפגוע בבגדים שלכם.
  • לחות המצטברת במכונה עלולה לגרום לעובש. עם סיום פעולת מכונת הכביסה, ניתן להשאיר פתוחים את מגירת הנוזלים ואת פתח הכביסה המסייעים באוורור ובמניעת התפתחות העובש.
  • יש לבדוק כי הגומייה המפרידה בין הפתח לתוף המכונה אינה סדוקה או קרועה. דבר זה עלול לגרום להצפת הבית בזמן הפעלת המכונה.
  • לניקוי ותחזוקה נכונה של המכונה יש לקרוא היטב את ספר הוראות ההפעלה של מכונת הכביסה שלכם. בנוסף, בעת התקנת המכונה על ידי הטכנאי, תוכלו לשאול אותו את השאלות שעל ליבכם.

אולי יעניין אתכם לקרוא גם: