כל מי שאי פעם ניסה להסיר כתם עקשן מבגד, יודע שמדובר במשימה לא פשוטה – ועל אחת כמה וכמה כאשר מדובר בבגדים לבנים. בדיוק מסיבה זו, ריכזנו פה עבורכם מספר טיפים להסרת כתמים מבגדים לבנים, שיהפכו את המלאכה לפשוטה, קלה ויעילה ביותר. לגזור ולשמור.

הגיבו במהירות

הטיפ הראשון והחשוב ביותר להסרת כתמים מבגדים לבנים, הוא תגובה מהירה. ככל שנטפל בכתם מהר יותר ולא ניתן לו להתייבש על הבד, כך גם סביר להניח שנצליח להסיר אותו יותר בקלות. רצוי לטפל בכתם עוד לפני תהליך הכביסה.

סבון כלים

לא הרבה אנשים מודעים לכך, אך למעשה, סבון כלים הוא חומר ניקוי חזק ויעיל במיוחד. על מנת להסיר כתם עקשן, יש להזליף מעל הכתם (על הכתם בלבד, לא על כל הבגד) מעט סבון כלים, לשפשף קצת עם האצבע ולהניח לכמה שעות. לאחר מכן – יש לעשות כביסה כרגיל.

ערבבו מיץ לימון עם מים

שיטה יעילה ביותר להסרת כתמים מבגדים לבנים, היא לשטוף אותם בתערובת של מיץ לימון ומים, ביחס של 1:1 (כלומר, להשתמש בכוס מים על כל כוס של מיץ לימון). חשוב לדעת כי שיטה זו טובה אך ורק לבגדים לבנים לחלוטין, ולא לכאלה שיש בהם צבעים נוספים, שכן היא עלולה לגרום לדהיית הצבע. על מנת לייעל את הסרת הכתמים אפילו יותר, מומלץ להשתמש במיץ לימון טרי ולא משומר.

אל תמהרו להשתמש באקונומיקה

הסרת כתמים מבגדים לבנים - אופרת סבון מכבסה בתל אביבאקונומיקה ידועה כחומר מלבין, ולכן, נראה לנו טבעי לעשות בה שימוש כאשר העניין נוגע לבדים לבנים. עם זאת, חשוב לדעת כי אקונומיקה היא חומר אגרסיבי למדיי, אשר יעבוד באופן יעיל אך ורק על בגדים העשויים מ- 100% כותנה. באשר לכל שאר סוגי הבדים, כמו למשל צמר, בדים מעורבים או בדים העשויים מסיבים סינטתיים – כדאי לדעת כי האקונומיקה דווקא תכתים אותם בגוון צהבהב, במקום הגוון הלבן הצחור שלו אנו מצפים. בכל מקרה, רצוי שלא לשטוף את כל הבגד באקונומיקה, אלא לטפל באמצעותה בכתמים נקודתיים על הבגד בלבד.

סודה לשתייה

שפכו על הכתם מעט אבקת סודה לשתייה והברישו בעדינות, או לחילופין, השאירו כך למשך לילה שלם ושטפו בבוקר.

מלח

מלח הוא מוצר יעיל במיוחד לניקוי כתמים, שכן הוא סופח אליו נוזלים. שפכו מעט מלח על הכתם ברגע שהוא נוצר, והשאירו אותו על הבגד עד אשר המלח ייספג. פעולה זו תקל מאוד על הסרת הכתם בהמשך.

מכבסה

כיום קיימות מכבסות כמעט בכל הארץ, ובייחוד באיזור המרכז. אם אתם מתקשים מאוד בהסרת כתמים מבגדים לבנים, או שאינכם מצליחים להגיע למשימה הזו משום מה, ניתן למצוא בקלות מכבסה בתל אביב, למשל, שתוכל לסייע לכם להסיר גם את הכתמים העקשניים ביותר, ולקבל חזרה כביסה ריחנית ונקייה במיוחד.